Systematik i arbejdsmiljøarbejdet er også de faste tilbagevendende dialoger, I har på arbejdspladsen, hvor det psykosociale arbejdsmiljø er på dagsordenen, eller hvor det psykosociale arbejdsmiljø bliver påvirket.
At have en åben dialog om det psykosociale arbejdsmiljø er afgørende for at skabe en sund arbejdsplads, hvor medarbejderne trives. Dialogen bør være systematisk og ske i rammer, der skaber tryghed og giver mulighed for konkrete handlinger.
På denne side finder du eksempler på, hvordan I i AMO, du som leder, arbejdsmiljørepræsentant eller opmærksom kollega kan planlægge dialoger om det, der kan være indviklet i arbejdsmiljøet.
Overvej, hvilke af metoderne der passer bedst til jeres arbejdsplads, og evaluer fx som en del af den årlige arbejdsmiljødrøftelse, hvilken effekt metoderne har hos jer, hvordan I vil justere i måden, I bruger metoderne, og hvad I vil sætte fokus på i den kommende periode.